Regen in Jasper dus door.... - Reisverslag uit Hope, Canada van Romy & Ton - WaarBenJij.nu Regen in Jasper dus door.... - Reisverslag uit Hope, Canada van Romy & Ton - WaarBenJij.nu

Regen in Jasper dus door....

Door: Rf

Blijf op de hoogte en volg Romy & Ton

13 Juli 2016 | Canada, Hope

In Jasper regende het en niet ff maar best veel en lang. Bij aankomst na bijna een half uur op de trein gewacht te hebben, was het nog even droog dus rondje Jasper city gedaan. Een toeristisch dorp maar goede uitvalbasis voor het lopen van mooie trails. Na de middag een rondje in Jasper te hebben gedaan, begon de regen en zijn we na het eten toch nog een wandelingetje rond Pyramid en Patricia Lake gaan doen. De volgende ochtend zouden we de valley with the 5 lakes gaan doen maar het bleef keihard regenen. Dus in de auto gestapt en 350 km. naar Clearwater gereden.

Clearwater niet overslaan
En in Clearwater scheen de zon! Bij het visitorcenter 'daghikes' opgehaald en bij 'Strawberry' (de koffie- en lunchtent er tegenover)heerlijk geluncht. Daarna de wandelschoentjes aan en prachtige trail gelopen naar de Moul waterval. Zo'n gave wandeling! Ook in dit park waren we meer dan 10 jaar geleden en sliepen toen op een paardenranch. Dus nog even oude herinneringen opgehaald. Daarna nog even naar de bekende Helmcken Falls gereden en toen weer terug naar Clearwater dorp.

Even naar de pharmacia (hier hebben ze zoveel meer EN goedkoper dan in NL)om sterilon ofzo voor Romy's knie te halen want die was bij de waterval voorover op de kiezels gevallen en er de knie was stuk. Daar troffen we, bij de medische infobalie,Marieke. Ze werkte daar, had ook een B&B in Clearwater en vertelde dat ze 9 jaar geleden met haar 2 kids hierheen was verhuisd. Gaaf!
Daarna echt heel heerlijk gegeten bij Hop n Hog met een wijntje wat de helft kostte van het wijntje in Jasper! Om 21 u gingen de luikjes al dicht!

Clearwater - Hope
Bij Strawberry heerlijk ontbeten en koffietje gedaan en via de highway express naar Hope. Onderweg Ton ff echt uit de auto getrokken want de rit zou 3,5 uur duren maar Ton wist er ruim 2 uur van te maken. Dus tijd genoeg voor picknick in recreatiegebiedje. En op tijd dus in Hope, bij Owl onze was gedaan en onderwijl heerlijk op terras met smoothie en wifi zitten wachten tot alles klaar was! Op advies van de Aakjes Hope in waar prachtige houten beelden in de straat staan die met kettingzagen gemaakt zijn. En.. Wist je dat eerste Rambo film hier in Hope en ongeving geschoten is? Ton herkende een aantal plekken wel. Daarna nog een wandeling langs de rivier gemaakt, een vieze pizza en weer op tijd het mandje in. Morgen naar Vancouver voor laatste nachtje Canada in Vancouver! Donderdagmorgen vliegen we door naar Alaska. Bofferds die we zijn!

• 13 Juli 2016 - 08:14

Nicooline:

Jammer van de regen. Wij hebben vorig jaar wel de 5 lakes gelopen en dat was prachtig. Maar ja jullie zien weer andere mooie dingen, Alaska bijv. Veel plezier en voordat je Canada verlaat, eet nog even een Nainamo

• 13 Juli 2016 - 15:54

Erik :

Hadden je dat houten beeld in hopelijk niet mee kunnen nemen mooi voor in mijn tuin haha veel plezier

• 13 Juli 2016 - 15:55

Erik :

Hope bedoelde ik

• 13 Juli 2016 - 18:55

Nr 15:

Mooi he mensen als Marieke ontmoeten, onze Marieke heette Alf en kwam uit....Hope!! Prachtig eenzaam mannetje.....

• 14 Juli 2016 - 10:25

Dirk:

lieve buurtjes, jullie reis is tot nu toe een grote belevenis. Prettig om te lezen en prachtige foto's. Wij genieten met jullie mee. Veel plezier nog verder en graag tot een volgend verslag.

• 14 Juli 2016 - 16:24

Lidewij:

Wat een leuke verhalen lees ik, klinkt als een enorm mooie reis. Heel veel plezier en veel plezier in Alaska alvast!

Romy & Ton

Dit jaar combineren we Canada met Alaska. We starten met een paar dagen Vancouver, reizen dan rustig richting de national parken in de buurt van Golden (waar we een week actief genieten) en reizen via Banff, Jasper en Clearwater terug naar Vancouver. 14 July vliegen we van Vancouver naar Anchorage waar we 2 weken Alaska gaan ontdekken. Met dank aan de adviezen van Ria Taks (www.alaska4all.nl). Wil je automatisch de verslagen ontvangen, meld je dan aan voor deze reissite. Geniet met ons mee!

Actief sinds 20 Nov. 2015