Homer is the place to be! - Reisverslag uit Homer, Verenigde Staten van Romy & Ton - WaarBenJij.nu Homer is the place to be! - Reisverslag uit Homer, Verenigde Staten van Romy & Ton - WaarBenJij.nu

Homer is the place to be!

Door: Rf

Blijf op de hoogte en volg Romy & Ton

19 Juli 2016 | Verenigde Staten, Homer

Van Soldotna zijn wij via een (deels) mooie kustroute en via Kenai naar Homer gereden. Homer ligt aan de Cook Inlet en het leuke is dat wij daar overheen zijn gevlogen toen we naar de beren gingen.

Homer
Na een paar uurtjes rijden ingechecht bij onze nieuwe mooie slaapplaats. Een 'huisje' aan een meer waar watervliegtuigjes af en toe opstijgen en landen. Ook nu boffen we met het weer! Zonnetje en ongeveer 20 graden. 's Avonds gaan we naar Homer Spit (de landtong) van Homer waar vele motorhomes, boten, hengels en families druk zijn. Heilbot vangen (en zalm) is hier hot. Je kunt je vangst hier tegen betaling laten schoonmaken en dan heb je mooi voor lange tijd verse vis!
Bijzonder! Wat ook bijzonder is, is dat wij deze avonden tot 23:00 u in de zon kunnen zitten. Te leuk en lekker! Ook nu zitten we aan het meer in de zon (bijna 22 uur)!

Maandag 18 mei: Homer
We beschouwen deze dagen maar even als rustpunt dus staan niet te vroeg op en gaan heerlijk ontbijten bij de Two Sisters, een topplek waar de koffie (en meer) erg goed is. Daarna wat boodschapjes, wandelschoenen aan en 2 uur de Bishops Trail langs de zee gelopen. Heerlijk! Waar we niet helemaal aan gedacht hadden (of eigenlijk helemaal niet haha) is dat ze hier ook eb en vloed kennen. Dus terug iets harder gelopen dan heen. Daarna lekker uitgepuft aan ons watervliegtuigmeer, bij een typisch Amerikaans restaurant in 'oldtown' 's avonds gegeten waar Johny B optrad. Wie kent hem niet. Daarna (dat is het voordeel van laat mooi weer) een prachtige route over de landtong en bovenop de berg gereden. Grappige is dat voor onze deur ook berentours vertrekken. Deze gaan naar Hallo Bay ( voor geinteresseerden: we slapen in Homer Floatplane Lodge en watervliegtuigmaatschappij hier is Emerald Air).

Morgen vertrekken wij naar Seward. Weer schijnt mooi te blijven. Bofferds die we zijn!

Wist je dat:
- Alaska zo groot is dat het 1/5 deel van de USA is?
- er 680.000 mensen wonen waarvan het grootste deel in Anchorage?
- eten en wijn (en ook je supermarktboodschappen) hier duurder is dan in Nederland?
- we een Duitse dame spraken die hier sinds 4 jaar werkte en wij meer mensen tegenkomen uit Europa die hier wonen/werken.
- Alaska 200.000 meren heeft?
- men hier meer watervliegtuigen dan auto's zijn?

• 19 Juli 2016 - 20:44

Nr 15:

Zou T toch niet even gaan vissen?? Heilbot hoeft niet direct maar vers zalmpje....toch niet te versmaden dacht ik zo. Als ie geen hengel heeft dan gewoon met de blote handjes, als zo'n logge beer het kan moet het T zeker lukken!!

• 19 Juli 2016 - 21:08

Dirk:

Ik begin zo langzamerhand een beetje jaloers te worden.
    Super gaaf zeg. Funny "weetjes".
    Wederom, veel plezier nog, ciao

• 19 Juli 2016 - 21:22

N11:

Wat een prachtig verhaal weer! En dan de foto's!! Steeds wooowww momenten.
    Geniet ervan lieverds, wij genieten mee.

• 21 Juli 2016 - 07:24

Schoentjes :

Wat n heerlijk verhaal weer! Wat zijn jullie welverdiend aan t genieten. Super. Dikke kus voor jullie

• 21 Juli 2016 - 12:21

Nicoline:

Na al die verhalen van jullie wordt dit weer een nieuwe bestemming op het verlanglijstje. Gaaf hoor.

Romy & Ton

Dit jaar combineren we Canada met Alaska. We starten met een paar dagen Vancouver, reizen dan rustig richting de national parken in de buurt van Golden (waar we een week actief genieten) en reizen via Banff, Jasper en Clearwater terug naar Vancouver. 14 July vliegen we van Vancouver naar Anchorage waar we 2 weken Alaska gaan ontdekken. Met dank aan de adviezen van Ria Taks (www.alaska4all.nl). Wil je automatisch de verslagen ontvangen, meld je dan aan voor deze reissite. Geniet met ons mee!

Actief sinds 20 Nov. 2015