Golden: dicht bij Banff NP, Yoho, Lake. Louise en - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Romy & Ton - WaarBenJij.nu Golden: dicht bij Banff NP, Yoho, Lake. Louise en - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Romy & Ton - WaarBenJij.nu

Golden: dicht bij Banff NP, Yoho, Lake. Louise en

Blijf op de hoogte en volg Romy & Ton

06 Juli 2016 | Canada, Kelowna

Dwars door de Okanagan Valley, bekend van wijn en fruit, reden wij van Kelowna richting Golden. Het weer was niet al te best dus met de piepschuimen coolbox op de achterbank, haalden we bij een stal wat kersen en blauwe bessen en arriveerden na ongeveer 5 uur rijden (350 kilometer) in Golden.

Golden
The place to be! Voor 5 nachten hebben we een deel van een prachtig huis inclusief keuken, balkon met uitzicht op de bergen, bbq en hottube tot onze beschikking! Bij een leuk stel die ook een paar B&B kamers hebben: Canyon Ridge B&B!
Dus bij de plaatselijke shops boodschappen gedaan (en wijn) en onze eigen pasta gemaakt. Zo lekker een 'eigen verblijf' voor de komende 5 nachten!

Yoho National Park
Niet al te vroeg stappen wij in de zwarte bolide die lekker rijdt, en rijden we naar Yoho National Park. Trail naar Wapta Falls gedaan, rondje Emerald Lake gelopen en picknick onderweg. Vandaag is het best zonning en rond de 20 graden! Lekker!! Nog een koffietje in Yield (leuk dorpje waar je uren naar voorbijgaande treinen kunt kijken) en we sluiten de eerste volle dag Golden met veel genoegen af!

Morgen gaan we naar Banff. Een deel dat we al kennen maar wel van 13 jaar geleden. En het is veel drukker nu ivm het hoogseizoen! Wat ik nog weet en wat de Aakjes hebben bevestigd, is dat er een kerstwinkel is!! Ik kan niet wachten!

• 07 Juli 2016 - 07:48

Diana:

Wow! Wat een prachtige foto's! T heeft zeker de keuze van de bolide bepaald ;-). Stoere kar ;-). Heel veel plezier en geniet lekker x

• 08 Juli 2016 - 12:06

Erik:

Mooi hoor,geniet er maar van grtjes

• 11 Juli 2016 - 07:28

Nr 11:

Wat een prachtig verblijf en omgeving!

Romy & Ton

Dit jaar combineren we Canada met Alaska. We starten met een paar dagen Vancouver, reizen dan rustig richting de national parken in de buurt van Golden (waar we een week actief genieten) en reizen via Banff, Jasper en Clearwater terug naar Vancouver. 14 July vliegen we van Vancouver naar Anchorage waar we 2 weken Alaska gaan ontdekken. Met dank aan de adviezen van Ria Taks (www.alaska4all.nl). Wil je automatisch de verslagen ontvangen, meld je dan aan voor deze reissite. Geniet met ons mee!

Actief sinds 20 Nov. 2015