Eerste beer gespot! - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Romy & Ton - WaarBenJij.nu Eerste beer gespot! - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Romy & Ton - WaarBenJij.nu

Eerste beer gespot!

Door: Rf

Blijf op de hoogte en volg Romy & Ton

11 Juli 2016 | Canada, Jasper Park Lodge

Zaterdag een heerlijk lui dagje in Golden gehad. We zijn buiten het stadje naar de gondel gereden (ook gave wintersportplek dat Golden), verkenden het centrum ; de oude brug, een farmersmarkt met 4 kramen, een italiaanse slager (waar we voor 's avonds eten hebben gehaald) en de British Columbia liquorstore die heerlijke rode wijn blends verkoopt! Verder wat gelezen en vanaf ons balkon van de bergen genoten. Wat een mooie plek!

Icefield parkway & Jasper
Vanmorgen om 9 uur weggereden. Onderweg Peyto Lake, de Glacier brug op geweest (een prachtige uitkijk boven de canyons met een glazen vloer) en zonnige picknick gedaan. De gletsjer die wij 13 jaar geleden bezochten was nu al veel minder geworden. Zo zie je wat de opwarming van de aarde ook hier laat zien. Weer verder gereden (van Golden naar Jasper is 350 km) en toen zagen we twee auto's langs de weg stilstaan... Wij erachter staan en ja hoor een beer! Hij liep net weer het bos in maar we hebben hem goed kunnen zien. Je bent zo geneigd uit te stappen maar na het verhaal van de Aakjes en de ranger (get in the car NOW) blijven wij braaf zitten en doen alleen het raam naar beneden.

Jasper
In Jasper aangekomen hebben we eerst 25 min op een trein moeten wachten. Hier geen intercity's maar een meer dan 100 wagons tellende vrachttrein. Ingecheckt en het dorp verkend. Vanavond en morgenochtend hier nog wat ondernemen! En morgenmiddag door naar Clearwater (Wells Gray Park).

• 11 Juli 2016 - 07:39

Nr 11:

Geweldig! Wat een natuur. Heftig ook best wel om te zien hoe alles veranderd.
    Liefs

• 11 Juli 2016 - 19:21

Nr 15:

Hebbie de beer nog de groeten van me gedaan??
    En uhhh was ie zwart of bruin of wit??

Romy & Ton

Dit jaar combineren we Canada met Alaska. We starten met een paar dagen Vancouver, reizen dan rustig richting de national parken in de buurt van Golden (waar we een week actief genieten) en reizen via Banff, Jasper en Clearwater terug naar Vancouver. 14 July vliegen we van Vancouver naar Anchorage waar we 2 weken Alaska gaan ontdekken. Met dank aan de adviezen van Ria Taks (www.alaska4all.nl). Wil je automatisch de verslagen ontvangen, meld je dan aan voor deze reissite. Geniet met ons mee!

Actief sinds 20 Nov. 2015