Banff & Lake Louise /Agnes - Reisverslag uit Banff, Canada van Romy & Ton - WaarBenJij.nu Banff & Lake Louise /Agnes - Reisverslag uit Banff, Canada van Romy & Ton - WaarBenJij.nu

Banff & Lake Louise /Agnes

Blijf op de hoogte en volg Romy & Ton

08 Juli 2016 | Canada, Banff

We zitten hier op een gouden stek. Ons verblijf wordt schoongemaakt, we krijgen verse handdoeken en ik mag van Kate (de eigenaresse van de B&B) haar wasmachine en droger gebruiken.
Waar ik woensdagavond dankbaar gebruik van heb gemaakt.

Banff
Donderdag naar Banff gereden wat ongeveer 135 km. verder ligt. Heen over de highway 1 en terug over de Bow Valley Parkway. De B weg zeg maar. In Banff zagen wij 13 jaar geleden onze eerste Canadese bergen, bosbranden en.. Kerstwinkel. Wow, wat is het hier veranderd. Veel groter en toeristischer maar wel gezellig nog. Na een bezoek aan de kerstwinkel (ja eentje gekocht maar) en koffie ( je vraagt hier naar een dubbele espresso met een extra shot of hot water en dan krijg je best lekkere koffie) hebben we de Tunnel Mountain trail gelopen. Pittig maar goed voor 2 wijntjes bij het eten! Bij de parkeerplaats zagen we nog een moeder 'hert' met twee kids. Banff afgesloten met pastaatje in de Old Spaghetti Factory. Daar hadden we 13 jaar geleden ook gegeten dus vonden we het leuk dat nu ook te doen. Niets veranderd?! Na het eten terug naar Golden waar we onderweg nog een vos zagen. Nee, helaas nog geen beer gezien. Die hadden we net gemist toen wij langs de weg auto's zagen stilstaan en vroegen wat er was. Een beer liep vlakbij de weg. Maar dat komt vast in Alaska goed!

Lake Louise en Lake Agnes
Vanmorgen vroeg opgestaan. We wilden naar Lake Louise en een trail doen: de berg op naar Lake Agnes en het oude theehuis daar. Daar deze trail vaak na 13 u vanwege drukte wordt afgesloten besloten wij er vroeg te zijn. Vanuit Golden is het ongeveer 50 km. Daar aangekomen was het al druk! Bussen fotograferende Japanners. Aan dit meer ligt een chateau (nu hotel) en vlgs ons stond dat
meer vroeger op een Can$ biljet.
Wij mooi fotootje gemaakt, langs de toeristen en de berg op. Wow, dat was 6 km steil klimmen. Ik weet niet wat de hartslag was maar elke hartslagmeter was spontaan stuk gegaan. Onderweg mooi uitzicht op Lake Louise, onderweg stop bij Mirror Lake ( die heb je geloof ik in elk land) en een waterval. Boven aangekomen dan het theehuis uit 1905. Daar vonden we een plekje buiten ( het is hier 20 graden en soms zon en meestal bewolkt). Lekker! Daarna weer naar beneden en de auto in waar op de parkeerplaats tientallen auto's stonden te wachten op een plaatsje. Wij naar Field in Yoho Park gereden. Daar zit een leuk lunchtentje met uitzicht over de bergen en treinrails ( voor Ton!) en lekkere koffie! Daar ook gelijk even de moeders gebeld met onze Canadese telefoonkaart. Je koopt zo'n kaart in elke supermarkt en kan voor 7 euro 400 minuten naar europa bellen. Koopie!

Golden
Eind van de middag op bezoek bij een model van Karin (ze heet Christa) die hier woont en werkt. Haar grote liefde woont hier en zijn ouders hebben een B&B in het dorp. Even gedag gezegd, NL tijdschriften gegeven en daarna naar de supermarkt voor lekkere salade vanavond. Zo fijn dat we hier nog even blijven! Morgen doen we lazy saturday en zondag vertrekken we vroeg naar Jasper! Onderweg veel te zien en te doen!

• 09 Juli 2016 - 07:20

Ans:

Prachtige foto's! Wat leuk om de "bekende" adresjes weer te bezoeken en daar heerlijk te eten en van de gezelligheid te genieten.

• 09 Juli 2016 - 07:35

Nr 15:

Namen komen me nog bekend voor, dat theehuis niet, maar ja een hoge hartslag tgv veel bewegen overkomt ons niet snel.....

• 10 Juli 2016 - 10:14

Marieke Lus:

Gaaf romy!

• 10 Juli 2016 - 13:45

Diana:

Leuk om jullie te kunnen volgen met de reisverslagen incl prachtige foto's x

• 10 Juli 2016 - 17:11

Erik:

Mooie foto's Romy

• 11 Juli 2016 - 07:35

Nr 11:

Het is weer heerlijk om mee te genirten van jullie verhalen en zo een stuk mee te reizen!
    Prachtige foto's wederom!

Romy & Ton

Dit jaar combineren we Canada met Alaska. We starten met een paar dagen Vancouver, reizen dan rustig richting de national parken in de buurt van Golden (waar we een week actief genieten) en reizen via Banff, Jasper en Clearwater terug naar Vancouver. 14 July vliegen we van Vancouver naar Anchorage waar we 2 weken Alaska gaan ontdekken. Met dank aan de adviezen van Ria Taks (www.alaska4all.nl). Wil je automatisch de verslagen ontvangen, meld je dan aan voor deze reissite. Geniet met ons mee!

Actief sinds 20 Nov. 2015